Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Učitelé sexuální výchovy a míra jejich komfortu při výuce jednotlivých témat
Kubice, Martin ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
NÁZEV: Učitelé sexuální výchovy a míra jejich komfortu při výuce jednotlivých témat AUTOR: Martin Kubice KATEDRA: Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Tato bakalářská práce pojednává o míře komfortu, kterou učitelé sexuální výchovy cítí při výkladu různých témat. V teoretické části práce je vymezena sexuální výchova a její přístupy v rámci České republiky. Přístup v ČR je dále sledován v porovnání s přístupem k sexuální výchově v USA a Švédsku. Dále je v práci rozpracováno téma tabu a intimity. Tyto termíny jsou nezbytné pro vnímání rizik a úspěchů sexuální výchovy v aktuální společnosti. V poslední fázi teoretické části práce je sexuální výchova rozdělena na dvanáct témat. U každého tématu je uveden očekáváný obsah ve výuce a zařazení do výuky podle RVP. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována míra komfortu učitelů právě s těmito dvanácti tématy sexuální výchovy. Mimo to jsou také zjišťovány různé další proměnné, které mohou mít vliv na komfort učitele. Jedná se jmenovitě o lokalitu školy, pohlaví a materiály, které učitel k výuce využívá. Hlavním cílem práce bylo zjistit, která témata učitelům přijdou komfortní a která ne. Mezi nejvíce komfortní témata patří rodičovství a péče o dítě. Nejméně komfortní...
Female Characters and the Relationship of Women to Children in Roald Dahl's Children's Fiction
BUBLOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je literární analýza charakteristiky ženských postav v tvorbě Roalda Dahla určené dětskému čtenáři. Roald Dahl proslul jako autor groteskní prózy pro dospělé a pro jeho tvorbu pro děti je příznačný černý humor, nadsázka, groteskní prvky a určitá kontroverze jeho děl (Čarodějnice, Jirkova zázračná medicína, aj.). Práce nejprve představí Roalda Dahla a jeho dílo v jednotlivých kategoriích čtenářů (dětský a dospělý čtenář) anásledně se bude zabývat tématem antifeministického přístupu autora k ženským postavám, a to především v Dahlově próze Čarodějnice (The Witches). Teoretickým základem práce bude srovnání pojetí ženských postav v klasické pohádce bratří Grimmů (Bettelheim) a charakteristika ženských postav v Dahlově tvorbě pro dětské čtenáře. Praktická část práce dále posoudí vliv vzorů a modelových postav na dětského čtenáře v Dahlově tvorbě pro děti včetně možných kontroverzí ve výkladu a interpretaci čtení. Role humoru, nadsázky a grotesky bude předmětem závěrečných zkoumání v rámci bakalářské práce.
Práce s kontroverzními tématy ve výchově k občanství na příkladu tématu gender a stereotypy.
Margolienová, Kristína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výuku kontroverzních témat jako součást výchovy k občanství. Cílem práce je zjistit využívání kontroverzí ve výuce a analyzovat aplikaci různých metod v práci s kontroverzemi. V první části jsou vymezena teoretická východiska diplomové práce a důležitost využívání kontroverzí ve výuce. Dále je představeno jejich zakotvení v kurikulárních dokumentech, základní psychologické teorie vývoje morálky a myšlení. Poté jsou představeny metody, které mohou být pro práci s kontroverzemi nápomocné. Praktická část objasňuje metodologická východiska diplomové práce a navrhuje konkrétní vyučovací hodinu k tématu gender a stereotypy. Výzkumná sonda proběhla ve dvou třídách druhého stupně základní školy formou zúčastněného pozorování a strukturovaným rozhovorem s vyučujícími výchovy k občanství daných tříd. Výsledky naznačují určité rozdílnosti v kompetencích žáků, kteří se s kontroverzními tématy ve výuce setkávají, a mezi těmi, kterým jsou kontroverze cizí. KLÍČOVÁ SLOVA kontroverze, průřezová témata, výchova k občanství, gender, stereotyp
Výtvarné intervence ve veřejném prostoru a jejich edukační potenciál
DAVIDOVÁ, Eliška
Předložená teoretická diplomová práce se zabývá vybranými uměleckými aktivitami ve veřejném prostoru a nastiňuje jejich edukační využití u žáků základních škol a studentů středních škol. Za tímto účelem jsou nejprve objasněny umělecké směry a pojmy vztahující se k umění ve veřejném prostoru, na které navazuje problematika edukace výtvarné výchovy v současnosti. Práci zakončuje analýza třech soudobých uměleckých aktivit, jež proběhly ve veřejném prostoru v tuzemském prostředí.
Reflexe a vnímání útoku na Drážďany
Majerová, Tereza ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
Práce se zaměřuje na proměny vnímání bombového útoku na Drážďany v průběhu 2. poloviny 20. století, s důrazem na reflexi v médiích i veřejném mínění od války po současnost. Zachycuje problematiku notoricky známé vojenské operace a především nuance mezi Německem a Velkou Británií s ohledem na postavení států ve válce a po ní. Práce pomáhá lépe uchopit válečnou realitu i její důsledky, seřadit jednotlivé proměny a vyložit příčiny daných změn. Klíčová slova bombardování, Drážďany, reflexe, druhá světová válka, válečné operace, válečné zločiny, kontroverze
Reprezentace protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter
Štěpánek, Adam ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na reprezentaci protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter. Dává si za cíl vyzkoumat nástroje, podle kterých tvůrci počítačových her vybírají do svých titulů nepřátele a v jakém stylu je prezentují. Využívá při tom žánr first-person shooter, ve kterém má hráč s nepřítelem nejbližší vizuální kontakt. Cílem práce je popsání typických protivníků v počítačových hrách a zjištění, proč právě tito protivníci jsou často nejvíce zastupovaní. Zvláštní pozornost je pak věnována hrám, které při zobrazování protivníků použily originální přístup. Práce se dále soustředí na popsání nejčastějších stereotypů, které tvůrci her využívají a jaké funkce při prezentování nepřátel plní. Konkrétně se jedná o stereotypy převážně rasové či národnostní. Kromě toho se snaží předložit i kritiku zmíněných stereotypů, včetně možných dopadů na hráče, a pokouší se odhadnout, zda v budoucnosti na jejím základě dojde k nějakým změnám. Dalším zkoumaným tématem jsou počítačové hry, které výběrem protivníků vyvolaly kontroverzi, nejčastěji se projevující morálními dilematy, které hry před hráče stavějí. Na základě poznatků z odborné literatury a samotné analýzy her pak práce zjišťuje, jaké jsou hlavní důvody reprezentace určitých nepřátel a jaké emocionální dopady na hráče z toho mohou plynout.
Benjamin Murmelstein
Šternová, Veronika ; Arava-Novotná, Lena (vedoucí práce) ; Holubová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Benjamin Murmelstein" se zabývá životem a prací posledního židovského staršího terezínského ghetta, který se dožil konce války. Práce přibližuje obecně zavedení a funkci židovských rad v době druhé světové války. Konkrétněji popisuje historické okolnosti, které doprovázely práci Benjamina Murmelsteina před a během války a také jeho život dál po konci války a následky, které jeho účast ve vedení přinesla. Dále práce seznamuje s různými pohledy na práci židovských rad a na samotného Murmelsteina.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.